germaoosterheerd.reismee.nl

Zonsopkomst achter de bergen

Heel vroeg gaat de wekker, maar met een goede reden. Renate en ik lopen de gang op en wandelen naar de kamer van Matthijs en Peter. Ik klop op de deur maar er komt geen geluid. We lopen naar buiten en komen Peter tegen. Samen lopen we naar de uitgang. Het is stil om ons heen, de vogeltjes beginnen net met fluiten. We zien de lucht boven de bergen al wat rood worden… Het duurt alleen heel lang voor dat de zon boven de bergen uit komt. We denken dat het niet meer wordt dan dit. Ergens baal ik. Renate gaat alvast terug naar de kamer. Peter en ik besluiten om het uitzicht aan de andere kant nog even te filmen. Als we staat te filmen zien we de lucht boven de bergen steeds meer kleuren. Ja eindelijk de zon gaat komen! We genieten van de mooie zonsopkomst, om stil van te worden. Zeker de moeite waard om vroeg op te staan. We gaan snel even douchen om ons klaar te maken voor de ochtenddienst. Het is een mooie dienst over Psalm 1. Op het terrein staat een grote stenen waterreservoir met aan de zijkant een trapje. We besluiten om erop te klimmen. Het geeft je een super mooi uitzicht over het hele terrein en de bergen. Peter klimt weer naar beneden, daarna is het mijn beurt. Ik loop naar het randje toe en struikel over het handvat. Gelukkig blijf ik nog net staan en kan ik veilig naar beneden klimmen. Sorry voor de hartverzakking.

Samen mogen we genieten van een openlucht ontbijt met een omelet en pindakaas. Daarna gaan we in de bus richting Birambo om een vestiging van AMU te bezoeken. Via een hobbelige weg komen we aan in Birambo. Een stuk of 100 kinderen komen aanrennen. Het is prachtig om te zien. 100 lachende gezichtjes en 200 kraaloogjes kijken ons verwonderd aan. Het is de bedoeling dat we in drie groepen activiteiten gaan doen. Spelen met de kinderen, weven met de vrouwen en werken op het land. Samuel geeft aan dat mijn groepje met de kinderen mag omdat ik een juf ben. Hij is erg van het inzetten van talenten. Ik ben er erg blij mee. Samen met Peter krijgen we de helft van de kinderen. Anne en Laura krijgen de andere kinderen. Ik start met zingen ‘Who’s the king of the jungle’. Gebaren erbij en de kinderen doen goed mee. Ze zijn echt ontzettend leergierig. Heerlijk om hier ook juf te mogen zijn! Peter heeft de kinderen voorgelezen, verder hebben we spelletjes gedaan en vooral veel gezongen. Het was een heerlijke, maar energie vretende dag. Puur genieten!

We mogen onze lunch eten bij Pierre thuis, dit is de baas van deze vestiging van AMU. Na de lunch gaan we terug naar het Guesthouse. Daar aangekomen ga ik even m’n kleding wassen en douchen. Ik besluit om even lekker te gaan slapen, want ik ben heel moe en niet zo lekker. Renate maakt me wakker voor het avondeten, die ik op eet en eigenlijk gelijk weer wil slapen. Eerst nog even een groepsgesprek met onze ontzettend gezellige groep. Heerlijke mensen, mooie ervaringen en veel met elkaar delen!

Liefs, Germa

Reacties

Reacties

Pap

Lieve Germa. Het doet me goed te lezen dat alles zo mooi verloopt. Leuk dat je daar ook juf kan zijn. Ben benieuwd naar je films en foto's. Zie uit naar je volgende verhaal, dikke kus en tot later. Doei.

Roelie

Hoi Germa,

Met plezier je verhaal weer gelezen...het gaat je daar goed meid en geniet er van.

Liefs uit Garrelsweer

Wilma Oosterheerd

Lieve Germa.
Wat weer heerlijk om jou belevenissen te mogen lezen.
Fijn, dat je daar goed werk mag/kan verrichten.
Geniet maar van alles wat op je pad komt en ik zie weer uit naar je volgende belevenis.
Liefs van Wilma.

Henny

Opnieuw een verhaal wat bijzonder is. Geniet vooral. En indrukken maken ook moe dus dan even lekker slapen,....

Karin van Gelder

Hallo Germa

geweldig om jou via internet te volgen ! mooi werk Germa wat jullie daar doen . als bewoner van 'Borghave dus via Mama bewonder ik het werk wat daar verricht wordt ! klasse Germa ik wens jullie daar veel succes !! ik zal hier beslist een mooi gedicht over schrijven !
lieve groet X Karin van Gelder

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!