germaoosterheerd.reismee.nl

Zingend de dag tegemoet

Om 3:30 werd ik wakker van de KOU.. met ons blonde hoofdjes hadden we de airco aan laten staan. Ik zet de airco weer uit.. PIEPPPP dit maakte Yvonne wakker (sorry) die trekt d’r trui aan en kruipt d’r bed weer in. Ik sluit m’n ogen en val weer in slaap.. HALLELUJAAAAAA AMEN HALLELUJAAAAAA klinkt het om 6:00 uur… Vanochtend werden we letterlijk uit ons bed gezongen... Naast ons zit een groep mensen die er zijn voor de dans conferentie. Ze zingen ’s avonds laat en ’s ochtends vroeg.. en niet een beetje, nee KEI HARD. (Gelukkig) Gaan ze vandaag weer naar huis. Want echt vrolijk wordt je er niet van. Ik rol letterlijk mijn bed uit, en pak mijn laptop om te kijken of er iemand op skype is. Ik check mijn weblog en zie lieve reacties van mensen (bedankt =)) Op facebook zie ik dat Suzanne al online is, dus ik loop lekker op m’n blote voeten naar hun huisje toe. Buiten doe ik de ontdekking van de eeuw… (om even terug te spoelen, gister avond konden we onze roti niet opwarmen omdat onze gasovens niet werkten. Wees niet bang, we hebben wel gegeten, oma kwam ons redden en warmde onze roti op in haar magnetron) Buiten staat een grote gasfles, met een slang die door de muur naar buiten komt. En raad eens wat…… Hij was niet aangesloten! Vandaar dat we niet konden koken. Ik klop hard op de deur bij Suzanne en Anouk om hun het grote nieuws te vertellen..

Na een lekkere douche (waar ik zelf de sproeier moet vasthouden) gaan we boodschappen doen bij de supermarkt. Er zit een Chinese vrouw achter de toonbank een tv-serie te kijken. Ze kijkt even op en kijkt dan weer naar haar beeldscherm. In de winkel staan een aantal planken met producten erop. We hebben ontbijt nodig, avondeten, en wat huishoudelijke producten. Gelukkig heeft Anouk al wat Surinaams geld meegekregen van haar ouders, want pinnen kun je er niet.

Thuis aangekomen pakken we alles uit, en stoppen het in de koelkast. Daarna dekken we de tafel en genieten van ons ontbijt. (ook al smaakt alles anders, zelfs de sinaasappelsap en de thee) De rest van de middag vermaken we ons met skype, facebook en onze weblog. In het huisje is het heerlijk koel door de airco, maar buiten kun je ook prima zitten. Verkoeling zoeken we later in het zwembad, het is heerlijk om even rond te zwemmen in het (niet zo koude) water. We kleden ons weer om en gaan lekker buiten zitten onder de afdak. Opeens beginnen een aantal meiden te gillen, SLANG SLANG SLANG. Ik kijk op van m’n skype gesprek met mijn ouders. (die ik net een hele rondleiding heb gegeven) er kruip een kleine groene slang over de grond, die langs de stoel omhoog kruipt. (gelijk even laten zien aan m’n ouders) De jongens van de overkant komen ons gelijk helpen, en maken de slang dood…

Vanavond eten we lekker macaroni met tomatensaus. Gelukkig mogen we de blikopener van de buren lenen, want daar hadden we natuurlijk niet over na gedacht. Het is zo gek in Nederland ligt alles in de bestek la, maar hier liggen 4 lepels, 6 messen (waarvan 5 plastic) en een vork. In zo’n korte tijd besef je al hoe blij je mag zijn dat je zo rijk bent in Nederland….

Reacties op mijn oude blog:

Rohan schrijft:14 Sep 2013, 02:57
Leuk om te lezen G. XxX

Menna schrijft:14 Sep 2013, 07:21
hey meid..... fijn dat alles goed verlopen is en dat jullie lekker gesetteld zijn....jah jah je beleeft wel van alles, en dit zal ook nog wel niet et enigste zijn :) maar blij voor jullie dat et na de zin gaat.....
heel veel succes en geniet ervan
tot krabbels Liefs xx

Chris B. schrijft:14 Sep 2013, 08:29
Leuke verhalen, veel blijven bloggen!! Veel plezier nog daar en veel genieten en ondernemen. Groet uit nat en grijs Nederland

Corien schrijft:14 Sep 2013, 10:22
Bijzonder dat je hier zo ff boodschappen doet ff eten opwarmt en nu overal bij na moet denken Wel lekker zo ff zwembad in En die slang grgr moet er niet aan denken .
Liefs en Gr. Van ons

Klaas en Roelie schrijft:14 Sep 2013, 12:48
De verhalen zijn al super....die beesten lijkt met niet prettig....maar ja daar wen je mischien ook wel aan...have fun met z'n allen..laifs oet Garrelsweer.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!