germaoosterheerd.reismee.nl

THIS GIRL IS ON FIREEEEEEEEEEEE.

Vandaag wordt ik wakker om 8:30, jaja ik kan steeds langer uitslapen. In de koelkast liggen 4 eitjes op me te wachten.. ze wachten tot ze de pan in mogen. Het gas aan steken met een lucifer, op zoek naar een koekenpan (die hebben we niet, even lenen bij de buren) daarna lekker eitjes klaar maken. AAAAAAANNN TAFEL! Onder het genot van een lekker eitje, en vruchten (uit blik) beginnen we de dag. Daarna maken we ons snel klaar voor de kerk. Iets aan tot over je knie en schouders bedekt.

De kerk begint om 10:00. Als we de kerk binnen lopen zijn ze al lekker op dreef met zingen.. maar veel mensen zijn er nog niet. Rond 10:30 wordt het wat drukker. Het zingen is echt adembenemend zoveel passie gooien de mensen erin. Ze prijzen God letterlijk met al hun ledermaten. Ik heb mijn ogen uitgekeken, met kippenvel op mijn lichaam. In de mededelingen worden wij hartelijk welkom geheten en moeten we opstaan. We krijgen een flink applaus. De gemeente wordt gevraagd om ons mee te nemen in hun gebed (erg mooi). De preek wordt gehouden door Jonathan een man die woont op het terrein van Lob Makandra. De preek gaat over Genesis 3, over goed en kwaad, over het vermorzelen van de kop van de slang, over liefde voor elkaar, en liefde voor goed. Je moet je niet richten op de kennis van goed en kwaad, maar op de kennis van Jezus liefde. (zoveel diepgang heb ik nog niet eerder in een preek gehoord) Als we uiteindelijk de kerk uitlopen kijken ik op mijn horloge het is 12:43.. dit betekend dat we bijna 3 uur in de kerk hebben gezeten, maar dit heb ik totaal niet zo ervaren.

Het vermorzelen van de kop van de slang werd na de dienst meteen werkelijkheid. Als de jongens van Lob Makandra een slang in het gras zien. Ze maken hem dood met een bezem. Als hij dood is kan ik het niet laten om hem even aan te raken (HELD).

Als we van onze bananen chips en drinken aan het genieten zijn komt Harm aanlopen. ‘Hallo stage dames, willen jullie een slang vasthouden’ Hij komt aanlopen met een slang in zijn hand, een levende. (Hij houdt er totaal niet van als ze dood gemaakt worden) Een aantal houden de slang beet. Plotseling komt het met bakken uit de hemel vallen (regenseizoen). De kikkers komen de riolen uit, en dit zijn behoorlijke grote kikkers (zie foto’s). Suzanne en ik nemen het er even van, en maken een dansje in de regen. De regen is zo verkoelend!

Na een middag van alles doen; internetten, skypen, lezen en wassen. Besloten we om eten te halen bij de warung (eettentje) waar we gister gegeten hadden. Het is een warung (eettentje) waar je uiteten kunt, maar ook kunt afhalen. We kiezen voor afhalen. Bamiiiiii, hmmmm lekker. Het smaakte heerlijk. Tot onze buurmeisjes kwamen met een bakje bami die ze over hadden. Suzanne en ik lusten nog wel een beetje. Nou dit hadden we beter niet kunnen doen want THIS GIRL IS ON FIRE!!!!!!!!!!!!!!!!! (ze hadden door hun bami pindasambal gegooid en dit ons niet verteld). Branden dat het deed. WOOOOOOOW. Gelijk drinken, maar dit hielp niet.. dus toen maar aan de suiker.

De afgelopen dagen hebben we steeds problemen gehad met ons internet. De inlogcodes voor de wifi werken niet meer. Maar gelukkig konden we vandaag weer allemaal op internet, en konden we heerlijk skypen met vrienden en familie..

Reacties op mijn oude reisblog:

Wilma O schrijft:16 Sep 2013, 02:25
Ik zit in de nachtdienst en zie net je verhaal op mijn laptop verschijnen.
Ben vast de eerste die het leest.
Zo te lezen gaat het je goed naar de zin. Geniet van alles wat je nog gaat doen. Tot de volgende verhaal. Ik lees het graag.

Annette vd Berg schrijft:16 Sep 2013, 08:43
Hoi Germa, leuk om zo te lezen wat jullie allemaal mee maken, geniet van jullie tijd daar!

Klaas & Roelie schrijft:16 Sep 2013, 14:56
Weer een super verhaal een genot om te lezen....Het is net als bij KP toen die voor eerst naar Canada ging in aug.2008...elke dag even kijken..is er ook weer een verhaal.... Fijne belevenis verder...groet aan de andere meiden...XXX...uhhh mien verhoal..Klaas haile dag vot op vr.woagen en ik scharrel wat veur hoeshaol'n gebeuren deur hoes (hihi)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!