germaoosterheerd.reismee.nl

Plons!

BOEEEEEEEEM ik schrik wakker en zit meteen recht op in mijn bed.. Met mijn slaperige hoofd kijk ik in de richting van Yvonne, die met een lach op haar gezicht zegt: ‘Ik heb een mug dood gemaakt’. Ik kijk op mijn horloge hoe laat het is 00:00 en draai me om en val weer in slaap. Omdat vandaag de speelweek begint om 16:00 hebben we besloten om uit te slapen, naja vooral ik dan.. Een paar uur later word ik opnieuw wakker, ik besluit nog even lekker te blijven hangen in mijn bed. Yvon springt onder de douche, en even later zie ik Anouk en Suzanne al voorbij lopen. We dekken de tafel en gaan lekker ontbijten. No stress voor de dag. Alles op z’n dooie gemakkie. (maargoed zo gaat alles hier)

Rond 14:30 gaan Suzanne en ik even langs bij Eddy om te vragen of we alvast iets kunnen voorbereiden voor de speelweek. (de kinderen hebben hier tot 31 september vakantie, op 1 oktober gaan ze naar school (dan worden wij ook actief op school)… de speelweek is voor de kinderen uit de buurt die niet op vakantie kunnen gaan) De kinderen gaan vandaag vlotten bouwen en vissen. Eddy neemt ons mee naar de loods en daar gaan we aan de slag met het verslepen van hout. Het zweet druipt letterlijk van mijn rug af. We lopen weer terug naar het huisje. Onderweg komen er al een aantal kinderen ons tegemoet rennen. Ze springen bijna boven op je zo blij zijn ze om je weer te zien. Zephanja komt langs (met de auto) om te vragen of we gingen helpen met het maken van hengels. (de hengels liggen in de loods, dit is hooguit 2 min lopen) We hebben eerst gezocht naar haakjes, dobbers en lootjes. We komen erachter dat er geen touw, dobbers en lootjes zijn. Hij gaat samen met Eddy naar de chinees om dit te halen.. Yvonne en ik gaan naar de loods om alvast de vlotten in elkaar te zetten (het piepschuim gedeelte). Lekker boren, en zagen en touwen erom heen binden. Langzaam komen er steeds meer kinderen en beginnen we de speelweek met gebed. Jennifer zegt het gebed op en de kinderen praten haar na.. dit klopt super mooi. Harm komt de kinderen uitleggen hoe ze een hengel zelf kunnen maken, en hoe ze een vlot kunnen bouwen. Als het vlot eenmaal in elkaar zit, gaan we met alle kinderen (groot en klein) naar de rivier om het vlot te water te laten. De grote jongens varen met het vlot richting de brug waar de kleinere kinderen aan het vissen zijn. De kinderen vinden dit prachtig, en genieten in volle teugen. Plotseling horen we een plons, een klein kindje valt de brug af het water in… Ik ben nog nooit zo snel bij een kind geweest. Zephanja ‘die al in het water lag’ zwom kei snel naar haar toe. Ik zat op de brug en trok haar het water uit.. Ik ben nog nooit zo blij geweest om een kind vast te houden. Gelukkig dat we zo snel konden handelen waardoor alles is goed gekomen!

’s Avond hebben we heerlijk gebakken aardappels gegeten (die echt lekker waren) met groenten, ei en ui. We krijgen steeds meer vitamines binnen! Jaja we kunnen wel voor ons zelf zorgen, ook al wonen in Nederland allemaal nog thuis bij onze papa en mama. Als we staan te afwassen komt Harm binnen, hij wilt even de dag van morgen met ons doornemen (lekker Nederlands). Zodat we allemaal weten wat we bij de speelweek moeten doen. We gaan uit een plastic fles een windmolen maken met de kinderen.. Ik ben heel erg benieuwd. Na het eten hebben we heerlijk gezwommen, en in het water gespeeld met de kinderen van het terrein. Overgooien met de bal, wedstrijdje zwemmen etc. Nu gaan we lekker op de laptop van Suzanne een film kijken om lekker chill de dag af te sluiten..

Reacties op mijn oude reisblog:

Ineke schrijft:19 Sep 2013, 07:38
bedankt voor het antwoord op mijn vraag. Snap nu dat het nog vakantie tijd is. Wel lekker om zo op gang te komen daar. Maar je hebt het al helemaal druk!! werk ze hoor!

Mam schrijft:19 Sep 2013, 08:08
Lieve Germa, alweer een leuk verhaal, en wat zijn de kinderen daar nog erg blij en dankbaar bij alles wat jullie voor hun doen. Bedankt voor je kado en je lieve kaart voor mijn verjaardag.
Een fijne dag vandaag en ik denk aan je.
Dikke kus Mam.

Ineke Pontier schrijft:19 Sep 2013, 08:25
Lieve Germa,
Gefeliciteerd met je moeder,wat raar he om dat ver weg toch mee te vieren.
Je verhalen blijven we met veel plezier lezen,en jullie maken wel heel wat mee.
Een gezellige dag!! En een lieve groet van ons.

Tea schrijft:19 Sep 2013, 09:27
Ik lees elke keer met genoegen je verhalen, Germa. Je hebt schrijftalent! Spannend zeg, met dat in het water gevallen kindje...gelukkig dat het goed afliep ! Tot een volgende keer... x

Corienvanbeek schrijft:19 Sep 2013, 09:58
Lieve Germa
Gefeliciteerd met je moeder!! Wat een leuke verhalen weer ,het lijkt wel een hele andere wereld ,en wat een dankbare kinderen super om dit mee te maken tot volgende keer. liefs van ons

Menna schrijft:19 Sep 2013, 10:15
hey meid...
allereerst van Harte met je moeder d'r verjaardag....
schiere verhalen weer meid, geniet er elke keer weer van, wat jullie daar doen en beleven..... helemaal met de kids daar, dat ze daar zo kunnen genieten van die kleine dingen!!
succes nog verder met jullie speelweek
en kijk weer uit naar je volgende verhalen....
liefs xx Frank en Menna
en een dikke knuffel en high five van Kevin

Klaas & Roelie schrijft:19 Sep 2013, 13:05
Gefeliciteerd met je Mam.
Deze verhaal was ook weer tof...vooral redden van het kindje....geniet verder van speelweek...Liefs van ons

Jannetje B schrijft:19 Sep 2013, 18:07
Wat zetten jullie je goed in, ik ben ontzettend trots op jullie!

Henny van Winden schrijft:19 Sep 2013, 18:09
Hoi Germa,
Ver van huis en al 2 verjaardagen gemist.
Gefeliciteerd met je moeder.
Geweldig verhaal weer.
Geniet van alles kunnen wij van je verhalen genieten,...
Liefs,

Harma O schrijft:19 Sep 2013, 18:54
Lieve Germa, Wat ontzettend tof wat je daar allemaal meemaakt. Heel erg leuk ook om je verhalen te lezen! Hier in NL ook alles ok. De zomer is nu definitief voorbij, het is volop herfst; de kachels mogen alweer aan in huis. Ik zit hier inmiddels alweer tot over mn oren in de toetsen en SO's. Doe mij ook maar zon vakantie tot 1 oktober!!
Groet'n uut Grunn, xx Har

Arie schrijft:19 Sep 2013, 18:57
Lieve Germa,
Top zonder hengel toch een goede vangst. Super dat het zo goed is afgelopen. Ook jij gefeliciteerd met mam haar verjaardag, neem een slokje en proost. Hoor je later, ik zie uit naar het volgende verhaal.
Kus xxxxx Pap

Liesbeth Schoutenschrijft:01 Oct 2013, 13:39
Hoi Germa, Nou jij hebt het helemaal naar je zin, leuk !! Gezellige tijd gewenst met ze'n allen !
gr.Liesbeth

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!