germaoosterheerd.reismee.nl

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA LASAGNA, MAMALISIMAMA.

Vanmorgen werd ik wakker met kriebel…. Ik kijk op me heen en zie op de muur allemaal (mini) mieren lopen. Ik druk ze één voor één dood op de muur.. maar ik blijf maar drukken want er komt geen eind aan. Schuif m’n bed op zij en ja hoor nog meer… Smerig als ik iets vies vind zijn het kleine diertje. Bleeeeeeh. Meteen het hele huis geveegd, alles naar buiten gegooid en gedweild. Heeeeeerlijk alles schoon gemaakt! Jessica komt langs om te vragen of we mee gaan naar de Hermitage Mall want ze moet inkopen doen voor het kinderkamp. Natuurlijk willen we dit want de Hermitage Mall is niet heel makkelijk te bereiken met de bus. Na een kwartier zitten we gedoucht en met een gevulde maag in de auto op weg naar de Hermitage Mall. We hebben heerlijk gewinkeld en het één en ander gekocht.

Om 16:00 lopen we richting het buurthuis waar allemaal kinderen zich al verzameld hebben voor de speelweek. We staan er een tijdje met de kinderen te wachten en ik besluit om ze een liedje aan te leren.. ik kan u vertellen dit liedje zit al een aantal dagen in ons hoofd (vanwege de omstandigheden) AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA LASAGNA, MAMALISIMAMA. (denk aan de leeuwkoning) Wij liggen helemaal in een scheur en de kinderen genieten met volle teugen! Een aantal zingt het zelf na, of doet een poging tot. Als Jennifer aan komt lopen, verteld ze dat het film kijken voor vandaag niet lukt. We moeten een andere activiteiten voor de kinderen verzinnen. Ze vraagt ons of wij het zien zitten om weer met de kinderen te zwemmen. En hier zeggen wij natuurlijk geen nee tegen. De vorige keer was zo leuk, en de kinderen genoten er zo van. En dit was ook dit keer het geval! Veel plezier hebben ze gehad, de grote kinderen hebben zich met elkaar vermaakt. En wij hebben rond gesparteld met de kleine kinderen.. echt prachtig!

Na het zwemmen hadden we een vergadering bij het kantoor van ‘Weid mijn lammeren’. Het was een vergadering voor het kinderkamp. Hier hebben we een hele hoop informatie gekregen of wat we allemaal gaan doen. En hoe alles werkt. We krijgen een groepje van 8 kinderen met 2 begeleiders. En je slaapt met 4 kinderen en 1 begeleider op een kamer. (ik zeg je eerlijk dit vind ik wel spannend) De vergadering ging best wel vlot, maar het afsluiten van de vergadering duurde een eeuw. Iedereen wilde nog dingen vragen,

en ze gingen met elkaar overleggen… terwijl iedereen zat te wachten. In Nederland zou je zeggen ‘ kom na de vergadering even naar mij toe, dan praten we verder’. Rond een uurtje of 22:00 waren we weer thuis met een knorrende maag. Ik heb onze noedels opgewarmd en hamburgers met ui gebakken. Heeeeeeerlijk! Na het eten besloot Jannetje B (kleefkikkertje) even langs te springen op de muur.. De heldhaftige Suzanne pakte een glas, en heldin Yvonne schoof er een papiertje onder. Met z’n alle hebben we hem buiten gezet en toegezongen met ‘Afscheid nemen bestaat niet’….

Reacties op mijn oude reisblog:

Wilma O schrijft:21 Sep 2013, 11:00
Hoi Germa. Weer een mooi verhaal. Leuk om te lezen. Veel plezier verder, en de groetjes aan je mede studenten. doei doei

Klaas & Roelie schrijft:21 Sep 2013, 11:09
Brrrr...al die ongedierte...wist van te voren al wel dat ik er niet van kon slapen of er zelfs van dromen...Mijn werk was vroeger bij gehandicapte kinderen te werken.Leek mij vroeger ook leuk,dat werk wat jij en vriendinnen nu doen mee te maken..niet van gekomen.Als je schrijft wat je/jullie met de kinderen doen...beleef ik dat in gedachten mee....Succes met volgende verhaal...veel plezier met alles wat je doet...moie

Mam schrijft:21 Sep 2013, 11:28
Ik denk als je thuis komt, niet meer bang zal zijn voor wat voor beest dan ook. voortaan pak jij de spinnen wel die in huis zijn. Wanneer gaan jullie op kinderkamp, of is dat wanneer de school gaat beginnen? Nu is het weekend ook dan zullen jullie wel weer leuke dingen beleven, geniet ervan dikke knuffel en de groeten aan de andere.

Ineke Pontier schrijft:21 Sep 2013, 23:38
Brrrr je zal zo'n leuke slang maar onder je bed vinden!!
Als je thuis komt ben je nergens meer bang voor.
We genieten van je verhalen,.........geniet van wat je allemaal beleefd.
Een lieve groet van ons.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!