germaoosterheerd.reismee.nl

Bertha en haar kroost.

Opeens staat Harm daar met een 2 meter lange Boa.. wooooooow wat een beest. Achter op het terrein zijn ze aan het maaien. En als ze aan het maaien zijn komen ze allerlei dieren tegen. Zo ook deze Boa met een nest vol kleine Boatjes.. wel 10 stuks. Harm heeft ze allemaal gevangen, de kleintjes zitten in een emmer, en de grote hangt om zijn nek. Natuurlijk heeft Harm hem wel goed vast, anders dan …. Natuurlijk kunnen we het niet laten om er mee op de foto te gaan. Wat een groot dier. De mensen hier zijn er echt heel erg bang voor. Ze geloven dat de slang natuurlijk ‘de satan’ is en willen er zo min mogelijk mee te maken hebben.. Later gaan Yvonne, Herma en ik mee om Boa Bertha en haar kroost terug te zetten in het bush bush. Als we dat niet zouden doen, dan maken ze haar en haar kinderen hier dood. De bush bush vind ik wel indrukwekkend. Zo veel bomen, en zo dicht tegen elkaar aan.. wauw.

Eindelijk het is zo ver vanavond gaan we lekker een wijntje drinken in het centrum van Paramaribo. David brengt ons naar het centrum van Paramaribo. En zet ons af bij ’t Vat. ’t Vat is een typisch Nederlands café waar vooral veel Nederlandse mensen komen. De eerste cocktails zijn al aangeboden door mysterieuze barmannen. En we hebben weer heel wat meer van het centrum van Paramaribo gezien.. kortom een hele leuke en hilarische avond.

Reacties op mijn oude reisblog:

Klaas & Roelie schrijft:22 Sep 2013, 14:48
Wij hebben ook een BERTHA...slikt veel in als je het goed doet....werkt voor ons....ben er blij mee...2 a 3 x in de week.........Jaaa onze Bertha doet de vaat..hihi
Alles goed in Garrelsweer.../...ga zo verder met je story's.

Marielle schrijft:22 Sep 2013, 14:59
hehe, dat was raar wakker worden vanochtend, er was nog geen verhaaltje in mn mailbox toen de wekker ging. Maar daar is die dan! Heb de foto met de slang gezien, inderdaad aardig groot beest! iewl. xxxxxxxxxxxx

Corien schrijft:22 Sep 2013, 15:39
Idd er was vanmorgen geen verhaal helaas maar ook daar hebben ze dus een wijntje voor je super En die slang kanjer ik zou het niet doen denk ik Veel plezier weer maar dat zal wel lukken na het lezen van je verhalen liefs van ons

AKO schrijft:22 Sep 2013, 17:51
Lieve Germa,
Een klein verhaaltje over een enorme slang, waren jullie meiden hiervoor niet bang. Bertha zo heet hier in Nederland menige koe. Als hij je wil laten schrikken zegt hij BOE. Wat deze slang voor geluid geeft ik zou het niet weten, maar hebben jullie van angst niet in je broek geschee......Verder lees ik dat jullie naar een bar zijn geweest genaamd " t' Vat, vertel eens de drankjes wat was dat voor nat. We dachten van morgen he jammer vandaag geen verhaal, maar wederom verraste jij ons allemaal. Ook al is de slang langer van lengte dan je bericht, schrijf ik maar even een stukje terug naar mijn wicht. Schrijven kan ik niet zo lang, maar dichten is iets wat ik beter kan. Lieve Ger het ga je daar ontzettend goed, we zien je volgende epistel tegemoed. Ik stop voor vandaag om met mijn digitale pen te reageren, want jullie zijn daar immers om te leren.
Toedeloe xxxxxx Pap

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!