germaoosterheerd.reismee.nl

Rustigggggggggg!

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ vandaag is het vooral een dag geweest van slapen en uitrusten. We merken echt heel erg dat het kinderkamp ons heeft uitgeput. Eerst gaan we braaf om 10:00 naar de kerk. De kerkdienst duurt voor ons gevoel erg lang.. want voor dat de echte preek is gehouden, hebben er al 3 andere mensen een ‘praatje’ gehouden. De preek gaat vandaag over de wapenuitrusting van God (Ef 6: 10-18). ‘De waarheid als een gordel, gerechtigheid als een harnas, vrede als sandalen aan je voeten, het geloof als schild, de helm van verlossing, het zwaard van de Geest (Gods woord)’ Het is een mooie preek!

Na de preek gaan we lekker genieten van de gebakjes die we bij de Chinees gehaald hebben. Het is een soort taartje van cake en cream. Echt heel erg lekker maar wel vullend! Na het taartje kan ik mijn ogen niet open houden en besluit ik even te gaan liggen. Daarna word ik wakker van het geluid van potten en pannen, Suzanne en Anouk gaan koken… Etenstijd betekend dit! Ze maken aardappelpuree met groente en een hamburger. Onder het eten word de lucht langzaam grijs, echt donker grijs… Het dondert en het bliksemt, en het komt met bakken uit de hemel. Zo hard heeft het nog niet eerder geregend. (en ook heel erg lang) We besluiten om er een lekkere luie middag van te maken, en vallen even later met z’n 4e op twee bedden in slaap. (hahaha erg gezellig) Zo moe waren we. Rond een uurtje of 6 worden we weer wakker… We zoeken David op en we besluiten om iets te halen van de Mac Donalds. Ik ga samen met David, Jonathan en Moreno langs de Mac, maar eerst moet David even een pakketje afleveren voor zijn vader. Eenmaal thuis gekomen eten we lekker de kipnuggets op.. en drinken van onze milkshakes. Dan komt het geweldige plan om nog ergens een drankje te doen.. we stappen met z’n alle in de auto en gaan op weg.. Na veel rijden en veel plekken die al dicht waren (terwijl het 23:00 uur was) kwamen we aan bij een barretje. Het duurde verschrikkelijk lang voordat we konden bestellen en het duurde verschrikkelijk lang voordat we ons drankje kregen.. Daarna zijn we nog even langs de Waterkant geweest om eten te halen.. om vervolgens naar huis te rijden en veilige en wel in ons bed te belanden.. Het was een leuke en gezellige avond in het mooie Suriname!

Reacties op mijn oude reisblog:

Ineke Pontier schrijft:30 Sep 2013, 16:49
Heerlijk hoor zo'n dagje lui zijn.Kon nu nog, vandeweek gaat de school toch beginnen......dan moeten jullie er weer tegen aan.
We genieten van je verhalen hoor Germa. Veel plezier en geniet van al het moois daar.
Een lieve groet van ons. xxx

Henny schrijft:30 Sep 2013, 16:54
Hoi Germa,
Ik heb je laatste 3 verhalen achter elkaar gelezen, en weer genoten.
Toen wij vorig jaar in Afrika waren hebben we ook zo genoten (met kippenvel) van het zingen van de kinderen daar,..
Dus ik kon mij jou verhaal helemaal voorstellen.
Mooi, hard, en met passie zingen zonder schaamte!!
Bijzonder om te lezen hoe je alles ervaart.
Geniet ervan en blijf schrijven,.. Na 3 maanden kun je zo je eigen boek uitgeven,....;)

Corien schrijft:30 Sep 2013, 17:18
Hoi germa wat een super mooi verhaal weer En nu gaat het les geven natuurlijk beginnen zal ook weer bijzonder zijn .En in wat een hele andere wereld leef je nu heel mooi om dit allemaal te lezen. We blijven je verhalen lezen lief van ons

Marielle schrijft:30 Sep 2013, 17:34
haaaai zus. We hebben even je verhalen uitgeprint, alleen deze en de vorige nog niet. Zo kunnen opa en oma ze ook allemaal lezen! En ook altijd leuk om te bewaren. Hier gaat het ook allemaal goed. Moet nu aan't werk. XXXX

AKO schrijft:30 Sep 2013, 19:02
LIEVE GERMA,
OOK AL REAGEER IK NIET ZO SNEL,JE VERHALEN LEES IK ZEKER WEL. HOE JIJ SCHRIJFT OVER JE BELEVENISSEN DOET ME DEUGT, HET WAS IMMERS HEEL ANDERS TOEN IK BEHOORDE BIJ DE JEUGD. EVEN EEN VRAAG OVER HET ETEN VANAF MIJN KANT, HEBBEN ZE OOK NOG MEER ALS HAMBURGERS EN KIP IN SURINAME LAND. IK DENK HET WEL, MAAR HOOR OF LEES HET TOT OP HEDEN NIET, MAAR HEBBEN ZE DAAR BIJVOORBEELD OOK RODE KOOL EN RODE BIET. ZO ZIE JE MAAR JE VADER STELD JE NU EEN VRAAG, HET ANTWOORD HOOR IK GRAAG MORGEN DUS NIET TRAAG. MEISJE GA ZO DOOR, BELEEF DAAR ALLES HEEL INTENS. WANT ZO’N KANS. KRIJG JE MAAR EEN KEER IN JE LEVEN ALS MENS. LIEVERD IK STOP GA VANAVOND NAAR MIJN KOOR, ZAL HEEL HARD ZINGEN LUISTER MAAR OF JE ONS HOOR. KUS PAP

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!