germaoosterheerd.reismee.nl

Kinderen zonder leerkracht.

Daar lopen we dan door de brandende zon (zonder zonnebrand, DOM!) van Suriname over de Santopolderweg op weg naar onze nieuwe stage school. We lopen allemaal met zenuwen, want hoe zal het zijn. Het is een kennismaking en een overhandiging van ons stage formulier. Onderweg stoppen we nog één keer om bij een chinees drinken te halen… Na een half uurtje komen we aan bij onze stageschool.

Het ene hek zit op slot.. het andere hek is gelukkig wel open.In een van de kamertjes zit de directrice van de school, we hebben alleen geen idee hoe ze eruit ziet. ‘We komen voor Mevrouw X vraagt Suzanne’ Als snel stelt de vrouw zich voor als Mevrouw X. Ze vraagt hoe ze ons van dienst kan zijn.. We leggen uit dat wij de nieuwe stagiaires zijn voor het komende school jaar. We overhandigen haar het stage formulier, en krijgen van haar een rondleiding. We starten bij klas 6 (dit is in Nederland groep 8) de kinderen zijn rustig aan het werk. Ze doen erg hun best op hun eerste school dag.

Het ziet er allemaal erg goed uit, de kinderen werken rustig, en hebben allemaal een groen met wit uniform blouse aan. We gaan alle klassen bij langs om even kennis te maken met de leerkrachten en onze kinderen.. maar tot onze grote schrik zijn er in drie klassen nog geen leerkracht. De eerste dag is begonnen, maar ze hebben nog een leerkracht. Er staan kinderen uit klas 6 les te geven (ze lezen een boek met ze).

Ik ben benieuwd of ze volgende week als wij starten wel een leerkracht hebben. Als laatste komen we bij de 2 kleuter klassen. De meisjes dragen een rood shirt en de jongens een blauwe. Als we alles gezien hebben spreken we af dat we volgende week maandag beginnen, rond kwart voor 8 moeten we aanwezig zijn. Om 5 voor 8 word er een vlaggenparade gehouden, ben benieuwd hoe dat is, en om 8 uur begint de school. Ook bespreken we hoe we gekleed naar school moeten komen. Degelijk gekleed, en sandalen of schoenen aan. Slippers zijn niet gewenst. Als we alles besproken hebben, sluiten we het schoolhek achter ons en beginnen aan de terug weg….

Van 2 tot 4 oktober gaan we een trip maken naar het binnenland.. daarna hoor je weer wat van mij!

Reacties op mijn oude reisblog:

Menna schrijft:02 Oct 2013, 12:48
geniet van jullie trip meiden!!

Wilma. schrijft:02 Oct 2013, 13:44
Een fijne trip in de binnenlanden gewenst, en wees voorzichtig. liefs.

Klaas & Roelie schrijft:02 Oct 2013, 15:24
Oeps zei Klaas naar binnenlanden van Suriname..allemaal verschillende stammen in de bushbush....geniet van de trip....ook wij zeggen wees voorzichtig...liefs van ons

Marielle schrijft:02 Oct 2013, 15:35
Have fun sis! xxxx

Tamara schrijft:02 Oct 2013, 16:41
Ik ben zo super benieuwd hoe jullie stage straks is!
Hebben jullie er zin in? En die klassen zonder leerkracht, dat worden jullie klassen of niet?Wat gaan jullie in het binnenland doen? Heel veel plezier. Groetjes aan Yvonne. Liefs

Opa en Oma schrijft:04 Oct 2013, 10:26
Lieve germa
Even een berichtje namens opa en oma, gisteren ben ik ( mam) bij hun geweest, en ze een map gegeven met al jou verhalen erin. Ze waren hier heel blij mee, en ze vinden het geweldig wat je daar allemaal doet en meemaakt.
De groeten en een dikke kus van opa en oma.

Riet schrijft:04 Oct 2013, 20:07
Hoi Germa, zo even een berichtje, heb net al je verhalen gelezen (we zijn net terug van 3 weken vakantie, in een camper Italië, Toscane gezien) prachtig wat maak je veel mee! Mooi om te lezen dat je zoveel voor de kinderen kan doen. Nog heel veel plezier en tot de volgende keer. Liefs xx succes op je stage.