germaoosterheerd.reismee.nl

Schrijven tot je een ons weegt!

Oooooooooooooooooooo Yvonnnnnnn de wekker is niet af gegaan. Rond kwart voor 7 wordt ik wakker. We hebben ons verslapen en dat nog wel op de eerste dag! In een half uur moeten we in rap tempo alles doen. Douche, aankleden en eten. Om kwart over 7 wandelen we de deur uit op weg naar onze eerste stageschool op de Santopolderweg School. Onderweg komen we al verschillende kinderen tegen, ze lopen naar school of wachten op de bus. Als we op de Santopolderweg School aankomen zijn er al heel wat kinderen op het ‘schoolplein’. De bus van de leraren is net aangekomen. We verzamelen ons bij het kamertje van de directrice. De leerkrachten krijgen de sleutel van hun lokaal en kunnen hun klas openmaken voor de kinderen. De kinderen mogen hun tas binnen brengen maar moeten dan meteen weer naar buiten. Om 5 voor 8 wordt de vlaggenparade gehouden. Alle klassen staan in rijen opgesteld, de jongens apart en de meisjes apart. Één voor één lopen de klassen naar de vlaggenstok toe. 3 kinderen van klas 6 (groep 8) zijn de bewakers van de vlag. Een meisje houdt de vlag vast, en 2 jongens lopen naar haar. De jongens maken de vlag vast aan de stok en hijsen hem, onder het zingen van het volkslied, omhoog. Daarna mogen alle kinderen weer terug naar hun lokaal, maar wel in rijen en per groep. We lopen met de directrice nog een keer langs alle lokalen en mogen vervolgens een klas kiezen waarin we willen stage lopen. Dit was echt leuk, zoiets kan niet in Nederland. Anouk en Suzanne besluiten om bij leerjaar 1 in de klas te gaan. Dit zijn de kleuters (groep 1) bij ons in Nederland. Yvonne en ik zijn nog even hard aan het nadenken. We besluiten om klas 3B (groep 5) te kiezen. We lopen naar binnen en worden verwelkomd door de juf. Alleen worden we niet echt voor gesteld aan de kinderen. De kinderen zijn druk aan het werk. We krijgen een stoel van de leerkracht en gaan achter in de klas zitten. Ik bekijken alles om me heen, het is zo anders dan in Nederland. De kinderen moeten alles overschrijven wat er op het bord staat. En dit is echt heel veel. Één jongentje kan het niet goed bijhouden, en loop hierdoor heel de dag achter. Hoe de kinderen aangesproken worden is zo bizar. Alles gaan gebiedende wijs. Positieve benadering kennen ze niet echt. (Dit is iets wat ik dus wel ga toepassen!) Als je langzaam schrijft moet je sneller, als het niet bij kan houden ben je dom ect. Ik heb het rooster van de klas overgeschreven, en de namen van de kinderen op een plattegrond geschreven. De namen zijn wel even wennen, woooow wat een aparte namen zitten er soms tussen. In de pauze besluiten Yvonne en ik dat wel allebei een eigen klas willen. Daarom gaat Yvonne naar klas 3A te gaan. Hierdoor hebben we allebei wat meer ruimte om onze lessen te draaien in de klas. Ik heb na de pauze met de kinderen een natuur onderwijs les gedaan. De les ging over het herkennen van emoties in het gezicht van mensen. Boos, Blij, Verdrietig etc. Dit was erg leuk om te doen, maar weer moest alles op het bord geschreven worden. En natuurlijk moesten de kinderen dit overschrijven. De reden hierachter is dat de kinderen vanuit hun schrift een repetitie moeten maken. Ze moeten hun lessen leren! Alle lessen worden erg rap achter elkaar gegeven. Het schema is erg druk. Maar wat wil je ook de kinderen krijgen les van 8 tot 13. De lesdag is hierdoor zo voorbij. De kinderen vonden het erg leuk dat ik in de klas was. Ik mocht hun schriften corrigeren, en de kinderen helpen waar het nodig was. Je merkt echt dat de kinderen de aandacht waarderen. Om 13 uur is de hele school uit… alle kinderen moeten tot half 2 wachten op de bus. Ook de leerkrachten gaan meteen naar huis.. En wij beginnen weer aan onze terug reis naar huis!

Om 19:00 heb ik samen met Yvonne en Suzanne een intro les gevolgd van Salsa. Dit hebben we gedaan bij ’t Vat. Het is echt heel leuk om samen even wat te doen! Rechts één twee drie en sluit. Links één twee drie en sluit. Rechts één twee drie en sluit. Links één twee drie en sluit. Rechts één twee drie en sluit. Links één twee drie en sluit. Rechts één twee drie en sluit. Links één twee drie en sluit. Rechts één twee drie en sluit. Links één twee drie en sluit. Oke misschien klinkt dit nog heel erg saai, maar geloof me het is heerlijk om te doen! Even ontspannen. Even de dag van je af dansen. We gaan vanaf nu elke maandag avond Salsa lessen volgen! Aaaaaaaa gezellig!

Reacties op mijn oude reisblog:

Klaas & Roelie schrijft:08 Oct 2013, 14:46
Uhhh 2 wekkers misschien een optie??...al waren jullie rap... al om 7.15 de deur uit....succes met les geven...en zoals je het beschrijft Rechts 1.2.3 en sluit..Links 1.2.3 sluit kunnen wij voor ontspannen ook wel over nemen en in huiskamer uit proberen..(je ziet klaas en mij in gedachten al zeker hihi)..op 2 dagen na zit je er al weer een maand...tied vlugt....XxX

AKO schrijft:08 Oct 2013, 21:19
Als ik een ons zou moeten wegen, dan moet ik heel lang schrijven. Maar lange verhalen laat ik aan jou over, je hebt er immers genoeg tijd voor. Ik kan ook iets anders verzinnen bij 1.2.3, sluit. Wij zongen vroeger met de avondavierdaagse 1.2.3 en dan 4 ipv sluit. Dus 1.2.3.4, in de maat anders wordt de meester kwaad. Maar de salsa lijkt me ook wel fijn, dansen is zowiezo leuk. Mooi dat je een eigen klas hebt gekozen, blijf je daar de rest van de tijd. Of gaan jullie nog wisselen van klas. Dat je de kinderen positief benadert lijkt me logies, ben benieuwd hoe de andere leraren en leraressen daar op gaan reageren. Zet hem op en laat je van je beste kant zien. De tijd vliegt voorbij, blijf vooral genieten van alles wat je daar beleeft.
Kus je pap.

Wilma O schrijft:08 Oct 2013, 22:17
Je vader schrijft over de avondvierdaagse. Bij ons was het 1,2,3,4,5,6,7, zo gaat ie goed, zo gaat ie beter, alweer een kilometer. Heel veel plezier in het lesgeven. Ik ga straks voor 4 nachten de wacht. Vorige keer had ik de laptop mee en kon s' nachts zo je verhalen lezen. Liefs van mij.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!