germaoosterheerd.reismee.nl

Beginnen zonder start!

Daar gaat de vlag weer omhoog. Vandaag word hij door één klas omhoog gehesen onder het gezang van het volkslied. *God zij met ons Suriname. Hij verheff’ ons heerlijk land. Hoe wij hier ook samen kwamen. Aan zijn grond zijn wij verpand. Werkend houden w’ in gedachten. Recht en waarheid maken vrij. Al wat goed is te betrachten. Dat geeft aan ons land waardij* Daarna mogen we de klassen in. De meisjes eerst daarna de jongens. Vandaag starten we de dag met lezen. Ik vond het een heel gekke start, ik ben gewend om de dag samen met de kinderen en met God te beginnen. Hier beginnen ze gewoon PATS BOEM met de eerste les. Geen welkom, geen leuk praatje, niks! Als ik dit geweten had, had ik mijn les anders begonnen (maar goed dit kan ik volgende keer meenemen) Ik heb deze les aan de kinderen gegeven. Ik heb met de kinderen een verhaal uit een boek gelezen. Bruintje en de slang. Eerst moesten de kinderen het zelf lezen, daarna gingen we het samen en beurten lezen. Je staat verbaast over het lees verschil van de kinderen. De ene leest heel vlot en de ander is nog aan het hakkelen. Één jongentje vertikte het zelf om te lezen, want hij kan of wil niet lezen (daar ben ik nog niet helemaal achter) De kinderen hebben echt heel goed hun best gedaan. Ik heb dit ook aangegeven aan de kinderen. Want het zijn stuk voor stuk schatjes! Ik zou ze allemaal mee naar huis willen nemen, en beter onderwijs willen geven. Want dit verdienen ze. Het jongetje wat niet zo snel kan schrijven.. heb ik vandaag goed in de gaten gehouden.. En ik ben erachter gekomen dat hij elk woord moet hakken wat hij schrijft. Daarom duurt het zo lang, want hij moet bij elk woord 4 keer kijken hoe hij het schrijven moet. Het is echt een jongentje die totaal niet in klas 3 (groep 5) thuis hoort. Hij heeft zoveel begeleiding een aandacht nodig om het bij te houden. Je merkt ook dat als je hem begeleid met schrijven het sneller gaat. De rekenles van vandaag was echt heel erg leuk. De kinderen hadden een les met dobbelstenen, waarbij ze mochten gooien en tellen. Ze moesten 10 keer gooien en dan kijken welk kind het meeste had gegooid. Een pret dat die kinderen hadden. Ze zaten helemaal in hun spel. Eindelijk een les waarvan ik dacht héééééééééééhé dit vinden ze leuk, hier doen ze echt aan mee! Na de 2de pauze heb ik met de kinderen schrijven gedaan. Alleen was de helft van de kinderen nog niet klaar met geschiedenis overschrijven. Dus de helft deed met mijn les mee, en de andere helft deed nog geschiedenis. Moeder aap zat met haar jongen even hoger dan papa. Kleine Sim was moe gesprongen rustte even bij mama. Dit was de tekst die de kinderen moesten schrijven. De stokletters en de lusletters kregen de volle aandacht! Ik heb de kinderen overladen met complimentjes als ze netjes hadden geschreven. Sommige heb ik zelfs een krul gegeven. Nou geloof me dat is heel wat. Hier wordt er alleen nagekeken en dan wordt er bij geschreven GEZIEN + DE DATUM. Jaaaaaaaaaa dit is echt heel erg stimulerend voor een kind.. (not!) Om 13:00 gaat de bel van de school.. en iedereen ja echt iedereen verdwijnt dan meteen naar huis! Geen nabespreking, geen koffie drinken in de lerarenkamer.. nee ieder denk aan zichzelf en gaat naar huis…

Reacties op mijn oude reisblog:

Wilma O schrijft:09 Oct 2013, 03:52
Wij kregen vroeger plakplaatjes in onze schriftjes geplakt als we goed ons best hadden gedaan. Jullie ook vast wel. Misschien is het een idee omdat in jou schooltje nu ook te doen. Werkt ook stimulerend.

Eline schrijft:09 Oct 2013, 06:41
Leuk om te leden en wat een verschil met de lessen hier in Nederland. Het lijkt wel of ze 30 jaar achter lopen. Geniet van de mooie dingen daar

Liesbeth schrijft:09 Oct 2013, 08:43
wat moet dat indrukwekkend zijn voor de kinderen zo'n lieve blanke juf voor de klas te hebben staan ! en dan ook nog een complimentje te krijgen, dat tovert vast een stralend lach op hun gezicht ! Fijne dag weer vandaag!

Marielle schrijft:09 Oct 2013, 09:26
Wat een verschil met in Nederland zeg. Doe je ding, zet 'm op & geniet. De tijd gaat hard, je bent alweer ongeveer een maand weg.. xxxxx

Mam schrijft:09 Oct 2013, 10:05
Geniet van de blije gezichten, als je ze ergens mee helpt.Jammer dat de leerkrachten gelijk allemaal naar huis gaan, zo kan je nooit over de kinderen dus praten, gelukkig hebben jullie elkaar om op terug te vallen als je ergens mee zit. Een fijne tijd voor de klas, en geef ze maar lekker veel aandacht. Een knuffel van mij.

Ineke Pontier schrijft:09 Oct 2013, 12:53
Leuke verhalen weer,had je geweten dat het zo zou gaan op school....nu dan had je je stempeldoos mee kunnen nemen,en iedereen een leuke stempel kunnen geven. Geniet van de kinderen en geef ze maar een extra aai over de bol. Liefs van ons.

AKO schrijft:09 Oct 2013, 22:06
IK BEN SPRAKELOOS, HEB NIETS TOE TE VOEGEN VANDAAG. SLUIT ME AAN BIJ TANTE INEKE, EEN AAI OVER JE BOL. ZEGT MEER ALS DUIZEND WOORDEN KUNNEN DOEN. HOERA VOOR JE ZELF, LAAT ZIEN WAT JE WAARD BENT, JE KUNT HET. LIEFS EN EEN DIKKE KNUFFEL PAP

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!