germaoosterheerd.reismee.nl

De juffrouw zegt....

Laten we tijdens de les de hurksprong aanleren. Oke, dat lijkt me een goed idee! Rond 12 uur hebben de kinderen van groep 3B lichamelijke opvoeding oftewel gym. Ik ben reuze benieuwd hoe dat gaat hier op school. De kinderen moeten allemaal een wit shirt, een groene short, een pet en patta’s (schoenen) meenemen. Achter de school is een groot (voetbal)veld. Ook staat er een klein lokaal. De leerkracht waarbij ik stage loopt die gymt niet met de kinderen buiten als de zon schijnt. Ze houdt niet van de zon (denk ik). Daarom gaan we gymen in het kleine lokaaltje. Eerst worden er een paar rondjes gerend (voor zover dat mogelijk is) daarna worden er rek en strek oefeningen gedaan. En daarna begint de echt les. De kinderen worden hier als toestellen gebruikt, want ja die hebben ze hier niet. In Nederlands gym je in een gymzaal waar je toestellen en materialen kunt lenen, hier is dat een heel ander verhaal. 2 kinderen zitten naast elkaar op de grond. Hun handen hebben ze vast. De andere kinderen moeten over de handen van de kinderen heen springen. Het ziet er hilarisch uit! Daarna gaan de kinderen bokje springen. Sommige kinderen kunnen dit heel erg goed. Andere kunnen amper hun benen optillen. Heerlijk om te werken met dit grote verschil. Maar gelukkig doen ze allemaal goed mee. Dan zeg de juf dat ze even naar kantoor gaat om dingen te vragen en of ik even op de kinderen wil letten. Ik besluit met de kinderen ‘de juffrouw zegt’ te spelen. Ze hebben dit spel nog nooit gedaan. Na een paar minuten uitleggen snappen ze een beetje hoe ze het moeten doen. Ik besluit om het maar gewoon te proberen. De juffrouw zegt: ga staan. De juffrouw zegt: ga zitten. De juffrouw zegt: doe je armen omhoog. En zo gaat het verder. Als ik zeg de juffrouw zegt dan moeten ze de instructies opvolgen, zeg ik bijvoorbeeld alleen doe je armen omhoog dan moeten ze het niet doen. Ze moeten dus extra goed optellen wat ik zeg. De kinderen hebben een plezier niet normaal. Je ziet de grote glimlach verschijnen op hun bekkies. Om 13:00 is de school uit. Gelukkig mogen we met een docent meerijden, zodat we niet het hele stuk in de brandende zon hoeven terug te lopen. Na 1000 keer bedanken stappen we de auto uit, en lopen richting ons huisje..

’s Avonds besluiten we gezellig weg te gaan met Moreno en David en nog een paar. We gaan pizza halen! Maar we komen erachter dat we met teveel mensen zijn voor in één auto. Ja het grote moment was aangebroken, één van ons moest gaan rijden. Yvonne en Suzanne hebben hun internationale rijbewijs aangevraagd. Yvonne wilde de gok wel wachten, en ze bracht ons veilig aan de linkerkant van de weg naar de pizzahut. Bij de pizzahut aangekomen was het al aardig laat, en hadden we berehonger! We bestelde onze pizza om 21:55.. wij wachten en wachten en wachten en wachten en wachten en wachten en wachten en honger en honger en honger… Nou om 22:41 zaten we dan eindelijk aan onze pizza. Daarna zijn we terug gereden naar huis (aan de linkerkant van de weg) en hebben we gezellig de avond afgesloten met een drankje bij kaarslicht…

Reacties op mijn oude reisblog:

Marielle schrijft:13 Oct 2013, 22:39
hahah komt dat internationale rijbewijs van hun toch nog goed van pas!
Hoe hard de zon daar bij jullie schijnt, zo hard het hier regent.. Jeetje, vandaag kwam het echt met bakken uit de hemel, de hele dag door. Tsja, dus liggen er nu theedoeken in de woonkamer op de grond, want het was weer lekker gaan druppelen vanuit die tussenspleet van de aanbouw. Fijne avond nog zus! X

Klaas & Roelie schrijft:14 Oct 2013, 14:33
Krijgen jullie wel aard/groente en vlees???...lees vaak chinees of pizza gedoe....Marielle schrijft bakken regen...bij ons zondag de zon maar wel stevige wind...vandaag ook best goed weer....fijne tijd nog op jullie stage adres...en spelletje JUF zegt...kan ik ook nog van mijn opleiding KNO..Dit vond ik ook altijd fijn om met kinderen te doen....je maakt 2 rijen...een zelfemaakte vis van papier leg je voor de beide rijen...de eeste kind van de 2 rijen moet al wapperend met een krant de vis naar de over kant brengen en die daar in een cirkel (pan )krijgen en dan visje pakken en naar de volgende in de rij brengen...en wie dan snelste is van die rijen....ze noemen het Visje IN DE PAN...Je kunt ook rijen tegen over elkaar zetten en er heen/weer spel van maken en dan uiteraard aan beide kanten een cirkel(pan)...Liefs en groeten uit Garrelscity

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!