germaoosterheerd.reismee.nl

Dag van de Marron

Dag van de Marron, heerlijk een vrije dag van stage. We hebben pas 3 dagen stage gelopen maar toch is het heerlijk. We besluiten om lekker de stad in te gaan, omdat er van alles te doen is. We gaan naar de palmentuin, daar staan allerlei kraampjes waar je dingen kunt kopen. Vooral eten en pangi’s. Een pangi is een typisch kleding stuk voor een Marron. De meeste mensen die over straat lopen hebben ook een pangi aan. Het is erg gezellig op straat overal klinkt muziek, wordt er gegeten en gekletst. Daarna gaan we naar het vlaggenplein, daar staat een man op een podium allerlei dingen te vertellen (dit kunnen we helaas niet verstaan) We lopen de kraampjes bij langs, hier en daar wordt wat gekocht.. Plotseling worden we op onze arm getikt, we draaien ons om en daar staan een aantal jongens die mee zijn geweest op het kinderkamp van Weid mijn Lammeren. De jongens herkennen ons nog, en vertellen allemaal verhalen. Ze vragen wat we hier doen, en hoelang we nog blijven. Daarna zwaaien ze ons na als we doorlopen naar het volgende kraampje. Alle dingen die je bij de kraampjes kunt kopen is zelf gemaakt, allemaal handwerkers. We besluiten om door te lopen naar I <3 SU standbeeld om daar een foto te maken. De foto camera staat op zelfontspanner en FLITS daar wordt de foto gemaakt. Suzanne en ik zitten boven op het standbeeld als er ineens 2 jongens aan komen lopen. Ze gaan bij het beeld staan en beginnen allemaal foto’s te maken. En dit terwijl wij nog bezig waren met foto’s maken…. Awkward! We lopen richting het Vat om daar lekker wat te gaan eten.. onderweg worden we aangesproken door een man die tot nu toe de meest originele openingszin heeft: Luister ik ben een man, jij een vrouw, mannen hebben vrouwen nodig, en vrouwen hebben mannen nodig.. We hebben nog nooit zo hard gelachen, en hebben onze weg vervolgd richting het vat!

Reacties op mijn oude reisblog:

Klaas & Roelie schrijft:14 Oct 2013, 14:07
Mooi verslag......gelachen om laatste stuk....wou hij een Harem hebben????