germaoosterheerd.reismee.nl

We 're flying high, We 're flying right up to the sky 9-11-13

Vandaag was het dan zo ver.. een rondvlucht boven Paramaribo. Rond 8:00 stonden we alle drie al helemaal klaar voor ons avontuur. Jonathan nam ons mee naar het vliegveld ‘Zorg en Hoop’. Vanaf daar zouden we met hem vliegen. We hadden er zo ontzettend veel zin in. Aangekomen bij het vliegveld stopte we bij een gebouwtje, daar mochten we via de deur naar binnen. En daar stond hij dan te ‘shinen’ het vliegtuigje. Hij zag er echt super vet uit. Jonathan schoof de grote deuren richting de landingsbaan open. In het vliegtuigje was er ruimte voor 4 personen, 2 achter en 2 voor. Nadat Jonathan het vliegtuigje grondig gecontroleerd had was het dan eindelijk zo ver. We mochten aan boord kruipen. Hij legde het hoog nodig uit; hoe we de deuren open moesten maken, waar de brandblusser was, en natuurlijk waarin we moesten spugen. (gelukkig hadden we dat niet nodig) Daar reden we dan richting de landingsbaan. Jonathan zei nog wat dingen door zijn microfoon, en voor we het door hadden waren we al bezig met opstijgen. We zaten al vet snel boven in de lucht. Waaaauw wat een uitzicht. Wat een gaaf gezicht. Alles zag er zo mooi uit en heel veel dingen waren goed te herkennen. De Weidenboschbrug, de Göslar, hotel Torarica en niet te vergeten: de Hermitage Mall. En ja, ook ons stamcafé was te zien, haha! (zag er wel een beetje klein uit van boven) Ook vlogen we over fort New Amsterdam, super gaaf om dit te zien. Het heeft een stervorm vanuit de lucht gezien. We zijn over bossen gevolgen en over de zee.. ‘De weg naar zee’ een bedevaartsoord voor de Hindoes konden we ook goed bekijken. We hebben echt tussen de wolken gevlogen, het was zo mooi om alles te bekijken. Echt genieten! Ook hebben we een stukje boven de wolken gevolgen. Echt je voelt je zo vrij! Wauuuw. Na een half uurtje zette Jonathan het vliegtuig weer veilig op de grond: APPLAUS! (foto’s volgen nog, en anders even op Facebook kijken)

Reacties op mijn oude reisblog:

Rietschrijft:10 Nov 2013, 12:30
Fijn te lezen dat je weer veilig bent geland!!! Xxx

Yvonneschrijft:10 Nov 2013, 23:43
Gaaf!!!Ik zeg op naar jullie volgende avontuur!
Liefs, Mij

Wilma Oschrijft:11 Nov 2013, 00:39
Als ik het goed begrijp zit je stagetijd er nu op.
Geniet van je vakantie. Liefs van mij. doei doei.

Klaas * Roelieschrijft:11 Nov 2013, 12:13
Knap hoor in zo'n vliegtuigje te stappen...maar ja je beleefd het nooit weer he...toptijd verder