germaoosterheerd.reismee.nl

DAG

DAG; Lieve Anouk, Yvonne en Suzanne, Lob Makandra, Indrukwekkende en bijzondere kerkdiensten, Zeer aangenaam temperatuurtje, Zweten, ‘Feeling hot, hot, hot’, Gezegende handjes, Suikermieren, ’t Vat, Spinnen in de badkamer, Kleefkikkers op je voet, in de kastjes, de slaapkamer, de badkamer en onder het toilet, Kamerawindjes in huis, Trix limonade, ‘Manja’s aan de bomen’, Surinaamse ‘W’, Sprinkhanen, Originele openingszinnen, Uitgevallen stroom en internet, Slangen op ons terras, Kaaimannen, Santopolderweg school, ACI, ‘Zullen we witte chocola met bruine chocola mengen’ man, Shana, Vlaggenparade, Heerlijke avondjes buiten zitten, Chillen in de hangmat, Skypen met Nederland, Brulkikkers, Wasmachine waarin de was niet schoon wordt, 'Heerlijk, heerlijk’, Big foot chips, Wespennesten op ons terras, Kakkerlakken in de bestekla of in de slaapkamer, Vogels die ’s ochtends met hun snavel op het raam tikken, Palmbomen, Schaafijs, Diepvriesgroenten, Readytex, Popeyes, Aardappelpuree met een kaassoufflé, frikadel, hamburger of kipburger, Vitamine B pillen, Romantische films waar we steeds bijna van moesten huilen, Sjaak en Jannetje B, Hindoetempels, Moskeeën, Synagogen, BK-pan, Oregano, Sodabadjes van Yvonne, Bara, ‘Wij houden van oranje’ pyjama, Reclames op de radio, Flessenwater, Zand in je bed, Salsa les bij ’t Vat, ‘Aku seneng kowe’, Eten dat naar de Chinees proeft, Slapen onder een klamboe, Muskieten, En niet te vergeten: heel veel muskietenbeten, ’s Avonds zwemmen, Heel vaak je benen scheren, Links rijden, PLK-bussen, Krupuk, Onafhankelijkheidsplein, Waterkant, Dansi, dansi’s doen, Gitaar spelen en liedjes zingen, Aloë vera, Zonnebrandcrème, Deet, Reclamespotjes opnemen met de meiden, Grote schoonmaak houden in ons huis, Berea en Bethanië, Sunnypoint, Het Kruispunt, Varen in een korjaal, Krabben likken, De douchekop vasthouden tijdens het douche, Surinaamse pinautomaten, Briefjes op de koelkast, Elke dag in je zomerkleren lopen, Filmavondjes, Maskertjes, Onze Chinese supermarkt Xiang Cheng en Lina, De aardige mevrouw van Chinees Lina, Dino’s warme worst, ‘Wat een ellende!’, Schoen zetten onder de airco, Wentelteefjes, Dikke regen- en onweersbuien, SRD’s i.p.v. euro’s, Uren wachten op de bus totdat hij komt of hij vol is, Zand in huis, Boa constrictor Bertha en haar kroost, Zangvogeltjes, Vliegen over Paramaribo, Cambio, Bijzondere gesprekken met de meiden, Heerlijke Surinaamse liedjes en muziek, Het altijd levendige Paramaribo, Het woordje: ‘SANG!’, Patrick, onze trouwe taxichauffeur, Harm, Jessica en hun 2 kinderen, Tanja en Herma, Mirjam en Geeske, Moreno, David en Jonathan met de pet, Eddy en Jennifer, Oma Sila, Onze held Radj en busvrienden Karan en Sohanna, Cynthia, Pauline en Jolanda: de salsa bakra’s, Lieve mensen van ‘In de ruimte’, Jonathan, Dansjes van Serano, Chillers, Lachen, Gieren, Brullen, Huilen, Knuffels, Dansen in de woonkamer, onder het afwassen, Creolen (bos- en stadscreolen), Javanen, Chinezen, Hindoestanen, Indianen, En alle andere bevolkingsgroepen, Cheeze sticks, Kokosnoten, Dawet, het Javaanse kokosdrankje, Lieve kinderen van de speelweek, het kinderkamp en de O.S. Santopolderweg school, Fernandes lekkernijen, Sweet Merodia, Kousenband, Heerlijke cocktails van ’t Vat, Massala, Brasa’s en Bossie’s, Het verrukkelijke eten bij Zus&Zo, Het ‘psst, psst!’, Getoeter, gefluit en noem maar op, Toeterende mannen in de auto, Havana Lounge, Zsa Zsa Zsu, Airco, Aangebrand eten, Surinaams volkslied, Miereneter, Roopram, Vogelspinnen, Brownsberg, Kippenvelmomentjes, Het adembenemende binnenland van Suriname, Fernandes soft, Peperdure Canei, Peter Pan pindakaas, Bouillonblokjes, Dettol, Markt, Slippers en sandalen, Mac Donalds, Watermeloen, Lieve kaartjes, pakketjes, smsjes, mailtjes en fb-berichtjes, Allemaal met ons laptopje op schoot bezig voor school, Links rijden, lopen en fietsen, Tattooshop, Soatosoep, ‘Appel, peer, banaan’, Gênante plasmomenten, Gegil van Anouk, Gebeden van Suzanne, Tosti’s kaas op elk moment van de dag, Roti, Subway, Palmentuin, Boris, de bandiet, ’s Ochtends een gebakken eitje, Sjakalaka boem, boem en worship ai, ai, ai, Langzaam internet, Grill café Amsterdam, Bob, Willem en Freek, Pangi, Babybillen doekjes, Leuke avondjes stappen met de meiden, Desinfecterende handgel, Blaffende honden, Hoge energierekening door de airco, TV-loos leven, Zanzibar, White beach, Pizzahut, Plakkerig zweet Surinamers, Fietsen door Suriname, Paramaribo Zoo, Overbridge, Gekantelde maan, Touché, Bioscoop, Kofferstress, Intens genieten, Switi Sranan (suriname)! Mooie stranden, Helderblauw water, Auto, De cactus, Flamingo’s, Schildpadden, Vissen in de zee, Schelpen, Koraal, Snorkelen, Ei, Sinasappelsap, Lekkere wijn, Bikini, Zonnebrand, Pangi, Standhanddoek, Koelbox, Lekkere maskertjes, Verbrande huid, Dushi, Gezellige straten van Willemstad, Man bij de pizzeria, Vrouw van het kraampje, Pondjesbrug, Gekleurde gevels, OostWest, Nanny, Genietenopcuracao.com, Lagun, Cas Abao, Klein Curaçao, Grote Knip, Playa Jeremi, Zand in je ****, Octopus, afspoelen in het zwembad, Chillen, Suzanne met oordoppen in, Catamaran, Paradijs, Duikende Suzanne, Antilliaanse politie, Kroket, Starbucks,Bon Bini, Rif fort, Marathon, Smerige patat, Tosti’s, Heerlijk kokosijs, Bodylotion i.p.v. doucheschuim, Glitters, Lekker uitrusten, Zonsondergang, 86 heerlijke dagen, Ayoo Curaçao!

Reacties op mijn oude reisblog:

Mamschrijft:08 Dec 2013, 19:37
Als je dit nu allemaal achter elkaar leest, deze namen, plaatsen en alles wat je hier even opschrijft , dan wordt je even stil bij alles wat jullie gezien en meegemaakt hebben. Ja we zullen al deze verhalen gaan missen, maar ik vindt het wel weer erg gezellig dat je weer bij ons bent, en nu kan luisteren naar de verhalen van je die je nog steeds verteld, blijf nog maar even gezellig vertellen, want je hoofd zit nog vol met alles wat je beleefd hebt.
Geniet nog van een paar vrije weken, om weer een beetje tot je zelf tekomen xx

ineke pontierschrijft:08 Dec 2013, 19:42
TOPPIE een hele mooie herinnering!!!