germaoosterheerd.reismee.nl

29 uur in één dag!

Afscheid nemen op Schiphol, je houdt je voor om niet te gaan huilen, maar als je je moeder en zusje dan in tranen achter moeten laten is dat wel heel wat! Bij het inleveren van de bagage steeds maar opnieuw en opnieuw zwaaien. Als één van ons zwaait, dan zwaaien alle families terug. De koffers ingeleverd, en door naar de controle poort. Wachten in de rij, en blijven zwaaien natuurlijk. Iedereen praat door elkaar, om z’n zenuwen te onderdrukken. (mensen zullen wel gedacht hebben) Als we eenmaal door de controle poort heen zijn, en de laatste zwaai gezwaaid is beseffen we dat we echt op weg zijn naar Suriname. Maar eerst TAXFREE luchtjes SHOPPEN!

Via de ‘mind your step weg’ eenmaal aangekomen bij de gate, sluiten we daar netjes aan in de rij. Stapje voor stapje, maar toch redelijk snel schuiven we steeds verder naar voren. De riem gaat van de broek, de zakken worden leeg gehaald, en de ‘zakjes’ worden uit de tassen gehaald. Door de poort heen, fouilleren, aan de andere kant je spullen weer pakken. Wordt Suzanne eruit gepikt ‘Uhm mevrouw heeft u een schaar in uw tas?’ ‘Oja, die was ik helemaal vergeten’. Wij dubbel van het lachen, want ze was het zeker niet vergeten!

Eenmaal in het vliegtuig wachten we in spanning af wanneer we opstijgen. Eerst komt het ‘officiële filmpje’ en daarna testen wel alles uit wat om ons heen zit. Allemaal een eigen tv schermpje waar je films op kan kijken, kan gamen, muziek luisteren en zelfs kunt emailen. Met een hongerig gevoel stijgen we op, want eten konden we vanmorgen allemaal niet. Als snel krijgen we de eerste ronde van drankjes en hapjes. Het vliegen ging allemaal prima, de films waren top, de ruimte was wat minder. Maar de steward maakte onze hele dag goed! Wat een goede service. Van drankjes, tot eten tot neusdruppels voor het dalen.. alles wilde hij voor je doen. Het landen was een drama, (of wij maakte er een drama van) maar toen we eenmaal op de grond belanden moesten we toch even klappen.

We landen om 15:15 Surinaamse tijd. (20:15 nederlandse tijd) Iedereen gaat dan al staan en pakt z’n spullen maar de deuren zijn nog niet eens open. Wij bleven (om al even in de Surinaamse stemming te komen) lekker op onze kont zitten. Daarna konden we rustig op ons gemakje via een trappetje het vliegtuig uit. WARM, woooooooooooow zweten tot aan …. Als we naar binnen lopen staat er één grote rij. En die rij die bleef er maar, ja ons geduld werd meteen getest. Om 16:30 waren we eindelijk door de controle heen, en konden we onze koffers gaan zoeken. Mensen van Lobmakandra zouden ons op komen halen, en die hebben al die tijd op ons moeten wachten. (beetje balen!) Het is een uurtje rijden van het vliegveld naar Lobmakandra. De auto’s rijden links, en werkelijk alles deelt één rijbaan. Fietsers, auto’s, bussen, scooters en lopende mensen. Alles door elkaar, één grote chaos. En oja vergeet niet te toeteren als je een bekende ziet. De omgeving is prachtig, wauw echt niet normaal. De kokosnoten hangen zo aan de bomen. Maar de huizen, en de wegen mogen wel een beurt gebruiken. Nu is dit niet overal zo, het terrein van Lobmakandra is prachtig! Ons verblijf is prima. Het bed zit heerlijk, liggen zal ik vannacht even testen. Als we naar buiten kijken zien we kinderen voetballen, en een zwembad en verder uitgestrekte velden. Maar nu zie ik niks meer, want om half 7 wordt het donker. En nee ze kennen geen schemer, het is alsof het licht uit gaat…..

En mijn lichtje gaat voor vandaag ook bijna uit, ik ga lekker m’n roti eten en genieten van een douche!

Reacties op mijn oude blog:

Ineke van der Stoep schrijft:13 Sep 2013, 08:11
wat een leuk verhaal! Net of ik erbij was. Je hebt al veel meegemaakt in 1 klein dagje! Fijn dat de omgeving er goed uit ziet, vooral dat zwembad trok mijn aandacht. Wanneer moeten jullie beginnen met werken?(ja,ja, dat moet ook) Veel plezier en hou ons op de hoogte hoor!

Riet schrijft:13 Sep 2013, 08:51
Fijn te horen dat alles goed is gegaan!! De warmte zal eerst wel even wennen zijn. Kijk weer uit naar je volgende bericht, doei, doei. Xxx

Ineke Pontier schrijft:13 Sep 2013, 08:51
Erg leuk om gelijk je eerste dag mee te mogen maken.
Slaap lekker en.......succes met je eerste dagje morgen in Suriname.
We blijven je gezellig volgen,
Liefs , ineke

Henny van Winden schrijft:13 Sep 2013, 09:12
Hallo Germa, wat een indrukken hè zo'n eerste dag.
Erg leuk geschreven.
Geniet van alles,...en liefs van ons

arieenwilma@hotmail.com schrijft:13 Sep 2013, 09:28
Hoi Lieverd, fijn dat alles goed is gegaan,we waren blij dat we een sms´je kregen dat jullie veilig waren geland. leuk verhaal blijf zo gezellig schrijven.
Geniet ervan.
Liefs Mam.

Ciska schrijft:13 Sep 2013, 12:29
Fijn te horen dat het goed is gegaan, hoop dat de roti heeft gesmaakt, en wat leuk dat jullie ook al een huisdier hebben, zit ie er nog jullie salamander ? Nu eerst maar eens even acclimatiseren, zal even wennen zijn met zulke temperaturen, als het `s nachts maar genoeg afkoelt om goed te kunnen slapen.
Tot horens
X Ciska

Kor en Mariet schrijft:13 Sep 2013, 13:00
Hoi Germa,
Goed om te lezen dat jullie reis voorspoedig is verlopen, en top dat alles goed met jullie gaat. Geniet ervan met z'n allen en voorzichtig aan natuurlijk!! Have fun groetn oet ollerom

Marielle schrijft:13 Sep 2013, 13:36
Leuk verhaaltje zus. We zaten al te wachten op je smsje, hadden op internet al even opgezocht hoe ver je vlucht was. Fijn dat je goed bent aangekomen! Geniet ervan en pas goed op jezelf. Dikke kus van je zusje.

Corien van Beek schrijft:13 Sep 2013, 13:36
Hoi germa
Wat leuk je verslag ,fijn dat je een goede reis hebt gehad
Geniet ervan en we blijven lezen ....liefs van ons