germaoosterheerd.reismee.nl

Een langzaam rijdende chauffeur

Om half 10 beginnen we aan een lange reis met een vervangende chauffeur. De reis duurt ontzettend lang omdat de chauffeur heel erg langzaam rijd. Rond 3 uur komen we pas aan op de plek van bestemming. 'Butare-Huye'. Snel gaan we lunche omdat het al erg laat is. Niemand heeft trek in eten, iedereen is ziek, zwak en misselijk van de reis. We gaan door naar het Nationale Museum van Rwanda. Hier krijgen we een rondleiding van een medewerker. Hij legt uit hoe de mensen vroeger leefden. Na de rondleiding in het museum kopen we een aantal souveniers en gaan terug naar het Guest House. Ik deel samen met Maaike een kleine kamer. We doen even een 'roddelslaapje' voor dat we gaan eten in een restaurant. Beide hebben we weer last van onze buik. In het restaurant eet ik alleen een salade en rijst terwijl de rest geniet van goed vlees of pizza. Na het eten ga ik direct naar bed met een flinke boest aan vitamine C en paracetamol. Ik hoop dat ik vannacht een beetje kan slapen zodat ik morgen weer beter ben...