germaoosterheerd.reismee.nl

Echte meisjes in de jungle

BERRRRRRTT (broertje) gefeliciteeerd met je 17de verjaardag. Ik hoop dat je een leuke dag gehad hebt, en lekker taart gegeten hebt. En succes met het halenvan je playstation spel ;)

Vanmorgen zouden we vroeg op staan (7:00) omdat we naar de vreemdelingen politie zouden gaan om ons te melden. Yvonne had haar wekker gezet, maar om 7:00 uur ging hij niet af… blunder! Ze had haar wekker op donderdag staan. Om 7:15 word ik wakker, en maak snel Yvonne wakker. AAAAAAAA snel douche, want om 7:30 hadden we afgesproken met Suzanne en Anouk om te gaan eten. Ik spring onder de douche, en na het douchen maak ik snel het ontbijt klaar. Yvonne loopt ondertussen naar Suzanne en Anouk om te kijken waar ze blijven… als ze terug komt rennen Germa, hier zit een grotere slang. Ik kom naar buiten en zie een bruine slang daar liggen. Meteen lopen we door naar Harm (onze slangenkenner) Achteraf blijkt al ons haasten voor niks te zijn geweest, want Suzanne en Anouk hadden zich ook verslapen.

Rond 8:15 lopen we naar de ‘vaste’ bushalte bij de Chinees (als je het een bushalte kunt noemen). We (denken) weten dat we naar de Ambassade moeten om ons visum te verlengen. De Ambassade zit aan de Rozeveltkade.. We stappen net iets buiten het centrum uit met de bus. We lopen met behulp van een stratenboekje naar ons doel (nationale assamble). Als ik eens verder in het boekje ga lezen, kom ik erachter dat hier het parlement zit.. en plotseling denk ik… moeten we ons hier wel melden? Tanja en Herma (onze overbuurmeisjes) hebben een brief van de ambassade met daarop een adres waar ze zich moeten melden… en je raad het al het is niet de Rozeveltkade. Het ligt helemaal aan de andere kant van de stad, en we hebben geen idee hoe we er moeten komen. Anouk (onze Soekhoe) gaat het aan twee vrouwen vragen, één van die vrouwen pakt haar telefoon (spreekt wat woorden uit) en verteld ons daarna dat we met lijn 8 daarheen moeten. Met zweet tot aan onze *** gaan we opzoek naar lijn 8. Als we eenmaal lijn 8 gevonden hebben passen we nog net in de bus (ik moest staan in de deur opening, erg veilig!) De buschauffeur is erg aardig, en weet precies waar we moeten stoppen (mede door Suzanne). De vreemdelingen politie (waar we ons moeten melden) staat vol met mensen. Gelukkig komt er een meneer naar ons toe, en stelt wat vragen.. daarna plaats hij ons in een rij. De rij gaat best snel, en als we aan de beurt zijn laten we onze Soekhoe (Anouk) het woord doen. (We laten Anouk het woord doen omdat haar vader uit Suriname komt, dus ze is een halve Surinamer) Anouk geeft haar paspoort af, en een brief van school.. ook geeft ze mijn vliegboekingsformulier af. Alleen hier heb ik mijn naam met paars aangestreept. De vrouw zegt dan ook: Er staat een andere naam aangestreept (ja dat ben ik) Dan moet ik praten tegen deze persoon. Ooooooo fijn denk ik. Ik leg haar uit dat ons ticket er nog niet is, omdat onze vliegmaatschappij failliet is gegaan, blablabla. Om een lang verhaal kort te maken.. we moeten binnen de 3 maanden terug komen met ons ticket en dan is alles goed. Komen we niet binnen die 3 maanden dan zijn we de klos.. Dus het viel reuze mee, en de mevrouw was hartstikke aardig. Met een hongerig gevoel verlaten we de vreemdelingen politie opzoek naar eten in het centrum. We lopen de straten door, de hoeken om, de fluitende mannen langs (eee meisje zullen we wit met chocolade mengen)… en dan als we een hoek om lopen verschijnt daar DE BIG M! aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa lekker. Hier besluiten we te eten, en we bestellen allemaal een salade om ons vitamine pijl om hoog te brengen. Lang leven de kipnuggets en de ceaser salad.

Om 16:00 begint voor de kinderen de speelweek. De kinderen kunnen vandaag zwemmen en slagballen. Kinderen onder de 1 meter 30 krijgen een geel bandje, kinderen erboven een blauw bandje. Zo weten we welke kinderen er groot genoeg zijn voor het zwembad. Voordat de kinderen in het zwembad mogen moeten ze eerst flink douche met zeep (vanwege de vetlaag op hun huid) De kleintjes blijven over en daar gaan Suzanne, Anouk en ik mee slagballen (naja over gooien). Geloof mij het is waar, zwarte kinderen met bruine grote oogjes, je smelt ervan. Daarna zijn we ook met de kleine kinderen gaan zwemmen. Als kleine aapjes klampen ze aan je vast met z’n 3etegelijk en een plezier dat ze hebben, te prachtig voor woorden. Daarna gaat iedereen weer onder de douche, en de kinderen blijven zich inzepen ze krijgen er geen genoeg van. (voordat de kinderen zwembad in gingen zat er genoeg chloor in, na hun zwemfestijn, was er na de meting geen chloor meer te bekennen)

AAAAAAAAAAAAAAA de kaaimannen tocht is werkelijkheid geworden. Rond een uur of 21:00 hebben we ons verzameld bij Harm.. Lange broek aan, dichte schoenen, en ons lichaam vol met deet. Hij had een zaklamp op zijn hoofd gebonden, en met 6 hysterische meiden is hij op pad gegaan. Eerst hebben we op de rivier (op het terrein) kaaimannen gespot (dit zie je aan de ligt gevende ogen) door het hoge gras, langs de kakkerlakken en de duizendpoten door naar de volgende rivier. Over de weg naar de kleinere slootjes bij de mensen voor het huis, om een kleine kaaiman te vangen. Harm verteld ons dat we even moeten wachten zodat hij kan kijken of er ééntje zit. En ja hoor een paar tellen later komt hij eraan lopen met ééntje in zijn handen. Een centimeter of 25. Om de beurt mogen we hem even vasthouden. Ik zeg je eerlijk ik scheet bijna in m’n want natuurlijk moet hij voor mijn beurt ff keihard spartelen (zie foto). Als je het beestje vasthoudt maakt het een piepend geluid (een schreeuw om mama) Nou er zal maar een grote mama de bosjes uit komen.. Hij heeft ons allerlei dieren laten zien van kaaimannen, tot boomkikkers, tot vogels en kleinere diertjes. Het was een heerlijke avond in de natuur met onze padvinder Harm & hij vond ons wel stoer.. (altijd leuk om te horen).. Zeker voor herhaling vatbaar!

Reacties op mijn oude reisblog:

Ineke Pontier schrijft:17 Sep 2013, 08:53
Wat een leuke dingen maak je mee,gezellig om mee te lezen!
Als je zo doorgaat met iedere dag een verhaal te schrijven,dan is het aan het eind van de 3mnd een geweldig leuk boek. We kijken uit naar je volgende verslag........
Liefs van ons.:-)

Corienvanbeek schrijft:17 Sep 2013, 12:54
Wat een mooie verhalen ,leuk om te lezen En wat een ervaringen heel bijzonder leuk om te lezen Succes en kijken uit naar volgende verslagen Liefs van ons

Klaas & Roelie schrijft:17 Sep 2013, 16:50
Deze verslag was ook weer komisch...maar ga niet alleen op pad...uitspraak van die fluitende kerels vind ik maar niks....Hoop dat je de drie mnd vol kan houden met verslagen schrijven en dan net wat Ineke Pontier schrijft..bundelen/boek....Groet uit Garrelsweer,

Riet schrijft:17 Sep 2013, 18:33
Hoi germa, zit in Italië je berichten te lezen, geweldig wat een ervaring. Liefsxx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!