germaoosterheerd.reismee.nl

Chillen op onze billen

Voor de verandering zijn we vandaag de dag begonnen met een gekookt eitje. We zijn er om 8:00 uit gegaan om ons klaar te maken voor de dag. Rond 9:00 hadden we afgesproken in het buurthuis met Jennifer, om de activiteit van de speelweek klaar te zetten. Ze gaan vandaag knutselen, 3D kaarten maken, en fietje bal (tafelvoetbal). Om 9:30 zou het beginnen maar omdat het gister om 16:00 begin is het voor de kinderen heel verwarrend, en daarom was het in het begin heel rustig. We hebben lekker geknutseld met de kinderen. Ik heb samen met de jongens kaarten gemaakt, wauw ik heb nog nooit zo veel concentratie gezien bij die jongens. Ze waren zo enthousiast aan het werk met de 3D kaarten. Naast mij zat een jongen en die was zo creatief hij ging zijn hele envelop versieren met letters van zijn naam. Echt heel erg mooi. De kinderen zijn veel creatiever dan je verwacht, maar het is zo jammer dat ze hier eigenlijk niks mee kunnen doen. De kinderen spreken je allemaal aan met ‘zuster of juffrouw’. Ik vind dit vergeleken met de kinderen in Nederland heel erg netjes.. De kinderen in hun praten heel erg netjes, maar af en toe in hun doen en laten kunnen ze echte draakjes zijn.

Suzanne en Anouk zijn vandaag samen met een vrouw (van hier) naar de supermarkt geweest in de stad. Ze hebben allerlei lekkers mee genomen, en vooral gezonde dingen. (dit was wel heel erg hard nodig) Yvonne en ik hebben boodschappen gedaan op het terrein en hebben 2 kokosnoten geplukt en gehakt! (met een beetje hulp) De rest van de dag hebben we lekker op onze billen gezeten, geklets, veel water gedronken,muziek geluisterd en op onze laptop gezeten.

’S Avonds hebben we heerlijk aardappelpuree met groenten en een hamburger gegeten. Gemaakt door de gezegende handjes van Anouk. Het was heerlijk eindelijk een beetje gezonde dingen gegeten. Na het eten waren de kinderen van het terrein aan het volleyballen op het veld voor ons raam. Ze kwamen vragen of we mee kwamen spelen. Wij op ons beste mee doen met het spel. De ballen vlogen door de lucht, in het net, ook onder het net door.. en soms erover. Maar als snel werd het donker en zagen we niks meer… behalve de vuurvliegjes die over het veld vliegen. We besluiten met z’n alle nog even lekker een duik te nemen in het zwembad om daarmee de avond af te sluiten.. Zwemmen onder de sterren iets mooiers bestaat er niet. Heb gelijk even uitgelegd aan de kinderen wat de steelpan/grote beer is. Ja zelfs hier in Suriname is boven Lob Makandra de steelpan te zien.. Alleen dat de grote beer in de hemel staat snappen ze niks van.. ‘Ik zie geen beren hoor’..

Reacties op mijn oude reisblog:

Klaas & Roelie schrijft:18 Sep 2013, 07:25
18-9-2013..Hoi Germa en (andere meiden)...dat was dus een dag na voldoening.
Ik ben vanmorgen op tijd..ga boodschappen doen heb 2 dagen geen auto...
Succes verder...tot horens

Ineke vd S schrijft:18 Sep 2013, 11:53
wat een lekkere dag hebben jullie weer gehad zeg! voor mijn gevoel is tie langer als bij ons!! haha. Hoe zit zo'n dag nou in elkaar? want jullie zijn volgens mij korter met school bezig of lijkt dat maar zo? blijf lekker schrijven, we genieten mee!!

Ciska schrijft:18 Sep 2013, 12:30
Leuk om te lezen, ik ben gek op dieren maar die slangen BRRR.....ik zou echt geen oog dicht doen`s nachts, er zal maar zo`n dier naast je schuiven.

Wilma O schrijft:18 Sep 2013, 17:34
Weer een leuk verhaal.

AH kuijper 1 schrijft:18 Sep 2013, 18:07
Wat goed om te lezen dat jullie je zo inzetten voor de maatschappij van een andere cultuur. Ik waardeer de ontwikkeling van jullie integratieproces. Ik zie uit naar het volgende verhaal.
Met vriendelijke groeten, AH kuijper 1

Papa schrijft:18 Sep 2013, 21:56
Lieve Germa, het is boeien om je verhalen te lezen. Wat beleven jullie daar leuke dingen, spannend en interessant. Je bent inmiddels 1 week buiten nederland, wat vliegt de tijd. Op de dag denk ik vaak aan je, vooral op het werk als ik mijn foto uit Ghana zie. Deze hangt bij mijn bureau foto met rode neus, en een hele club zwarte kinderen om mij heen. Dat jullie daar ook bezig zijn met kinderen geeft een fijn gevoel. De verschillen met ons in Nederland zijn groot, wat een voorrecht hebben wij. De skype is een handig iets, het beeld loopt iets achter, maar je stem hoort bijna zo als of je gewoon bij ons op de bank zit. Als je zo mooi blijft schrijven genieten er een heel hoop mensen met je mee.Zie uit naar je volgend stukje, doe je best meid.
Liefs en een dikke knuffel groetjes Pap. Doei!!!!!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!